Monday, January 30, 2012

Sweet sweet sound :)

I was searching for songs via YouTube and i realized there aren't much songs in my iPod. Humans are complicated. Sometimes it is so hard not to go according to your mood regarding what you would love to listen to that day :) There goes the same for me and hence i deleted all my previous songs (not my type of songs anyway) and sync only worship songs in it. Call me old-fashioned but i love listening to oldies and also slow songs. 

My old "Fujitsu" has died before me and i arrived at a point when i have to delete all my precious folders in it...therefore i lost all those nice songs :( Come to think of it, Singing has been one of the greatest "building relationship" hobby i ever had. All my friends love singing...therefore i don't need to go through some hard process to get closer to them :) I thought of those old songs like S.H.E, Carpenters, Backstreet boys and etc. Compared to those Kpop and Jpop that i love, those songs are more meaningful. Not to say i don't like songs of today, but songs from yesterday just carries MORE meaning. 

I was listening to庆幸有你爱我by 蔡淳佳just now. It was so good. I really love her voice. Listening to it reminds me of those nice songs (Okay, to be exact, my favorite songs) in my "sleeping hard disc". Can't wait to copy them to my iPod :) There are a lot of meanings and certain characters to certain songs that i like :) For instance, all S.H.E's songs represent my beloved Selina Bear and Hebe Ting. 

“我一直都在” 让我想起了他。中学时期苦苦单恋着“他”的我 :)读女中的我是通过社团才认识他的。若要把我们的故事写成小说,我会把它取名为 -那些年,我单恋的男孩之被封锁的爱。每当我沉迷在一首歌时,我的好姐妹都会问我,“喂,我很想知道这首歌背后的主角是谁?” 我都会傻傻的看着她们说 “什么主角?想太多!!本公主我只是纯粹觉得这首歌很好听吧了。” “你少来了!别以为我们不知道你肯定是在想着哪位王子了!!” 她们总是这样回答我 :)想回头,其实还挺怀念那些日子。或许现在的我没什么机会再次体会到那些年的心情了,但,我永远都不会忘记当是那段单纯又珍贵-“单恋着他的心情”。 这是每个女孩都会体会的心情吧。。。。

从纯纯的欣赏转变成喜欢,更喜欢,疯狂的喜欢,慢慢造成了无谓的难过以及心痛。即使再怎么喜欢,我就是不敢说出口。虽然说,告白后不一定会成功,但至少我得把握机会吧!我没做到!!我选者了逃避。。。错过可以表达的机会,选者继续单恋着他的同时,我也选者了放弃。我太单纯。。。放弃并没有很简单。我还是得花上很多年的时间来测底放下有关他的回忆。很难,也很痛苦!!即使几年后的我第一次接受一个人的追求,我还是摆脱不了他的影子。我忘不了,也不想忘记。也许,我还在寻找那一丝丝的希望吧。。。。

我选者放弃一位真心为我付出的男孩。原因有很多-比方说,性格合不来等等。但最重要的是,他并不是我在寻找的那一位。有时后,人就是这样。宁愿去守护一段不可能会发生的奇迹。原以为我永远都会活在痛苦里。但,我还是走出来了!!我真正能放下的原因??是因为我爱上了耶稣 :)没人比他更爱我了。所以我才能微笑着说 “我一定能做到!” 

即使放下了,我偶尔还会想起他。原来就算你走出了过去,在你心里最深处还是有着他的回忆。因为我是真心喜欢过他。。。。


我一直都在 
你身後等待 
等你有一天 回過頭看我 
我的笑送給你希望你快樂 
妳的難過都給我 
關於你的一切我都好好收藏著 
我一直都在 
你身後等待 
等你有一天 能感覺到我 
就算我再你世界渺小像一顆塵埃 
我也會給你我所有的光和熱 

我很怀念当年的那份心情,有苦有甜,有酸又有咸。坠入单恋爱河的开时 - 我才16岁。。。。。

No comments: