Wednesday, March 30, 2011

人生中的遗憾 (intro)

Dearie World.....my internet is back. I am super duper happy but of course Mummy ain't very please about it. According to her, as long as i have internet, then i'll forget all the house chores. I seriously hate doing house chores. Sweeping + Mop-ing + Washing clothes + Cleaning my room = DISLIKE. Hmm..i guess nobody really likes to do house chores right? Today, i have this kinda feeling of writing this blog post in chinese. See....my blog title has given me away XD
I miss my girlies super much. Especially when i am trying to adapt to a new life here. Sometimes, when you are used to something, you wouldn't wanted a change. Well, i guess i got to rejoice...for this is God's plan for me. I should be glad that i have the chance to keep on changing and adapting to new lifestyle XD

PS: I know we looked super unglam in this picture.....but i always find it very meaningful. See that? At least we smile through tears. There is always HOPE when there is NO HOPE.

我已经开始慢慢适应这里的生活和环境了。再怎么说,我也是在这里长大的。要适应并不难。家永远是最好的!不过,我不知道开课后的日子会怎样。我能应付得来吗?我不敢想像。我不敢肯定未来的路会怎样,但我知道,我这一次回来是有理由的。那就是上帝想要对我说的话。刚开始,我当然会很不甘心。为什么是我?为何在我最不想离开的时候,我却被逼要做这样的决定?为什么我不能狠心一点,而选择留在Perth?反正决定权在我手上,没有人会怪我的。可是,我就是会觉得内疚。不过,已经不重要了。上帝说“我们改变不了昨天,但是,我们可以利用今天来改变我们的行为,好让明天受到鼓励”。

有时候,我很恨自己为什么要一直怀念过去?过去就让它边成永远的回忆吧。我们是不可能回到过去的。明天对我们来说才是最重要的。这就是我们活着的定义。所以,我决定要跟“我的过去”道别了。每个人的生命都会有着不同的经历。我也不例外。。。。虽然我知道我比很多人来得幸福。我从小都不必担心钱的问题。爹地妈咪对我有求必应。可是,人生中总会隐藏着连我们本身都没察觉的遗憾吧??

现在回想起来,我的人生从小学开始到中学,甚至到大学,原来都有着不同的遗憾。。。它们都包括友情,感情世界,课业,家人,当然也少不了自己的内心世界。

我会一个接一个的慢慢打出来!!读者们,请不要放弃我。。。。让我好好的练一练我那差到不行的华语吧 。。。。。。。。

GOOD NIGHT WORLD XD..ooops...stay tuned for more =D


No comments: