Friday, December 23, 2011

关于我。。。。

Hey World.. i am too blessed that i really don't know how can i ever thank God for His endless blessings upon me :) Still, being blessed doesn't mean my journey will be very smooth. I do have a lot of emotions going on. Especially when i feel myself being left out or feeling uncomfortable... 
I love smiles :) All i ask is just a simple and sincere smile with no other meanings behind it. A smile can be fake at times. I love being joyous and cheerful and yet.. sometimes, it can't be helped that different situations will bring changes to a person's face.

我是个爱哭鬼。 不开心的事情总是很成功的把我弄哭。我是个心里脆弱的人,但也不至于是个软绵绵。我只是容易受伤吧了,因为我在做每件事的同时都把我所有的感情都加如进去。我很喜欢哭。因为我喜欢哭过后的感觉,就像雨过天晴那样 :) 很美好!很舒服!我不喜欢把感情都闷在心里。

还记得在澳洲的时候,我只会把不开心的事都往心里吞。遇到什么都不肯跟别人分享,因为我无法相信任何人。我以为只要我什么都不说, “麻烦” 和 “问题” 都不会缠着我不放了。别人也不会嫌我烦!可是我错了,原以为很坚强的我,有一天,哭了! 哭的当时,我闪躲到一旁去,不让别人发现。我想我这个“毛病” 是很难改掉的!除非我是当场爆哭的,那是两回事 :),不然我都是喜欢一个人躲起来哭。最后,我还是被 “他” 发现了。 他只跟我说了一句,“你尽情的哭吧。会哭就表示你有在成长哦!” 当时的我, 非常感动。。。。。 谢谢你!!

为什么我会聊到 “哭” 呢?因为,我现在也非常想哭。我也不知道问题出在那里。也不知道自己到底做错了什么,我总是很在意自己和教友的关系。为什么别人可以相处的那么愉快而我却那么的疏远?我也不知道。。。有几会跟他们合作,我本来还算开心。可是,久而久知,我发现自己和他们没什么沟通。我就是会觉得不自在。跟别人就不会有这样的问题。我不想因为这样而辜负了上帝对我的期望。我只想把自己的本份做好。别人的脸色与我无关。反正无论我怎样做,人家都是不喜欢!对啦。。。我就是这么一个没自信的人!就现在。。只限现在这五分中,就让我好好的“发泄” 情绪吧!! 我一定能做到的。。。因为我相信的人正是我的上帝!!

Okay...ranting time is over. I am so much happier now. Thanks to Machi Zhi Xian who reminded me that blog is a great place to rant :) Oh well.. despite this whole hour of emo-ness, i know my day is gonna be great :) My Lord is great ....

No comments: